آیلتس 9 در شهر آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل

آیلتس 9 در شهر آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل

روشهای تقویت مهارت نوشتاری

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ

به منظور یادگیری زبان یک زبان آموز باید بتواند علاوه بر فراگیری دانش عمومی زبان، به چهار مهارت speaking listening, writing و reading  نیز تسلط کافی داشته باشد. در موضوع یادگیری زبان نادیده انگاری یک مهارت به سایر موارد نیز آسیب میرساند. مهارت نوشتاری یک productive skill می باشد که لازمه آن داشتن receptive skill کافی است، یعنی input دریافتی بدین منظور باید بسیار قوی باشد. موارد ورودی شامل خواندن و شنیدن و دایره وسیع لغت و دانش گرامری است. زبان آموزان خواستار شرکت در آزمونهای مهم از قبیل دکتری و IELTS  به اهمیت یادگیری و داشتن مهارت لازم برای سپری کردن آزمونهای مورد نظر واقف هستند. بدین منظور شرکت در کلاسهای ویژه فراگیری مهارت نوشتاری و یادگیری موارد مهم و ضروری در چگونگی آغاز و بیان مطلب و نتیجه گیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یکی از موسسات ارائه دهنده کلاسهای آمادگی شرکت در آزمون IELTS ، مجموعه موفق و پرتلاش MIE میباشد که با بهره مندی از اساتید باتجربه و کوشا که هدفشان راهنمای و هدایت افراد به سوی فراگیری هرچه بهتر و مفیدتر مطالب و کسب نمره دلخواه چه در آزمونهای گوناگون و چه در موارد دیگر از قبیل نوشتن مقاله برای دانشگاه و یا نشریه های معتبر ، زبان آموز را رهنمون می شوند.

در فراگیری مهارت نوشتاری باید مواردی مهم و ضروری را در نظر گرفت. از جمله موارد لازم، فراگیری و افزایش دانش عمومی زبان و واژگان و استفاده از فیلم و داستان کوتاه می باشد که همان راههای ورودی اطلاعات بوده و به عنوان پیش زمینه ای مهم برای یادگیری مهارت مذکور می باشند چراکه مواد و مطالب لازم برای تولید را در اختیار فرد قرار میدهد. با خواندن متن های مختلف انگلیسی ، زبان آموز علاوه بر این که دامنه لغت و املای خود را تقویت  میکند، با روش ترکیب و چیدمان کلمات در کنار یکدیگر نیز آشنا می گردد  و پس خواندن، باعث می شود شما هم الگو برداری مناسب داشته باشید و هم مانند آنها بنویسید و همانطور که پیشتر ذکر گردید ، با داشتن ورودی خوب و به جا ، خروجی خوبی (خوب نوشتن) پیش روی شما خواهد بود.

اما ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که افراد دارای دانش ناکافی و زمان محدود نیز که قصد ادامه تحصیل و یا زندگی در سایر کشورها را داشته و نیاز به داشتن مدرک IELTS دارند نیز به آسانی و فراگیری تکنیکهایی خاص در کوتاهترین زمان ممکن به هدف خود دست میابند. دلیل حضور در کلاسهای آمادگی این آزمون نیزهمانا فراگیری این تکنیکها و به کار بردن آنها در زمان نیاز است.

در فراگیری مهارت نوشتاری، نوشتن به صورتهای گوناگون نیز باید در نظر گرفته شود. برای نمونه اینکه متن مورد نظر برای چه افراد و چه گروه سنی میباشد و پیش از آن هدف از نوشتن چیست و یافتن دلایل آن.

در آزمون مهمی مانند IELTS فرد شرکت کننده باید بتواند دو task موجود در امتحان را شناسایی و از چگونگی ارائه آنرا آگاه باشد، بدین معنی که پس از درک موضوع و قالب درخواستی، با بکارگیری موارد فراگرفته شده در زمان مناسبش و بکارگیری واژگان درست، متن نوشتاری خود را آغاز و به پایان برساند و در همه حال از تعداد لغات به کاربرده شده نیز آگاهی داشته باشد، چراکه میزان این واژگان نیز علاوه بر موارد دیگر، بسیار حائز اهمیت میباشد.

از این رو شرکت کنندگان با گذراندن دوره های تخصصی مهارت مذکور در موسسه ای معتبر و متخصص در این امر، که میتوان به MIE از یکی از قویترینها در این مورد اشاره کرد، قبولی خود در آزمونهای مهم و مختلف از جمله IELTS تضمین مینمایند. چراکه با آموزش و پیگیری مدرسان و مدیریت قوی مجموعه و البته تلاش و همت زبان آموزان که برای زمان و سرمایه و ازهمه مهمتر آینده خود اهمیتی ویژه قائل هستند ،دستیابی به چنین اهداف سرنوشت ساز و پراهمیتی دور از دسترس نخواهد بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۵
نویسنده سایت

مهارت نوشتاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی